Direktlänk till inlägg 8 februari 2018

Jobb

Av Carin - 8 februari 2018 19:12

Hej alla, nu har jag börjat jobba igen, är sjukskriven 75% så jag jobbar två timmar om dagen.

Jag höll på att skriva bara två timmar men det är fullt tillräckligt just nu, i slutet av november och början på december i fjol var jag helt inställd på att gå tillbaka på 100% den 15e januari men en och en halv vecka innan jul så åkte min mamma på en mindre hjärtinfarkt och på julafton åkte min dotter in på akuten med ont i magen och då försvann all min kraft, så länge det gäller mig själv kan jag orka men när mina nära och kära blir dåliga så räckte inte orken till, båda mår bra idag som tur är.

Min son Joel som har gått genom det här med cellgiftsbehandling med sin sambo Sandra sa tidigt till mig att jag skulle börja försiktigt och jag är glad att jag lydde hans råd.

Vissa dagar så är jag så trött så jag somnar när jag kommer hem men vissa dagar går bättre.

På måndag ska jag på min nästa koll hos läkare och jag hoppas att det är samma goda besked som sist och på tisdag ska jag på min nästa Avastin behandling.

Sakta men säkert så kommer livet och styrkan tillbaka det är bara det att jag har aldrig haft något större tålamod när jag väntar på något men jag får nog så lov att lära mig det nu.

Kram till den som vill ha en och ta tillvara på varandra det kan ändras när man minsta anar det 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carin - 14 juni 2019 13:56

Som vanligt när jag ska skriva något här så är det något tråkigt, jag var på min läkarkontroll idag och den lilla tumören som jag har på vänster sida i magen har börjat växa på sig lite. Nu kommer det att bli starkare cellgifter i tre omgångar, vet...

Av Carin - 19 januari 2019 09:29

Jag fick vara glad några veckor in på nya året iaf, det onda jag haft nere i vänster sida visade sig vara en liten tumör, så med andra ord har jag fått återfall på min cancer. Just nu vet jag inte vad och hur behandlingen kommer att bli, blir det o...

Av Carin - 21 november 2018 20:52

Nu har jag inte skrivit på ett tag igen, livet rullar på och tiden går så fort Fick ont i höften och ljumsken och även i magen nere till vänster lika som när jag sökte läkare första gången så oron kom tillbaka, träffade min läkare en extra gång och...

Av Carin - 22 augusti 2018 18:39

Hej alla, nu är det ett tag sen jag var in o skrev lite här, ja tiden rusar iväg ibland :) Jag har haft en underbar sommar med värme ( mer än man vill ha ibland ), har äntligen planterat blommor på balkongen igen, i fjol fanns varken ork eller lust...

Av Carin - 14 februari 2018 22:34

Nu har jag varit på min andra läkarkoll efter sista cellgigtsbehandlingen och fick veta att allt är bra, provet på cancermarkörer har gått ner från 7 till 6 och allt under 36 är normalt så det är ju skönt, alla andra prover är helt ok förutom mina nj...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards