Alla inlägg under augusti 2017

Av Carin - 23 augusti 2017 06:09

Idag skulle jag kunna omfamna hela världen med en stor kram,

I magen har man ett organ som kallas Omentet, det är ett nät som hänger framför tarmarna, på mig var det 3-4 cm tjockt med tumörer innan jag började med mina behandlingar, efter tre behandlingar så hade det nästan krympt bort helt så vid operationen så kunde dom ta bort hela det nätet, även så hade jag små "risgryn" på bukhinnan som nu är borta, allt som var kvar efter förra op är borta.

Nu ska jag få några behandlingar till och sen ska jag bara behöva gå på kontroller,

Jag ska kunna kalla mig FRISK efter dom.

När läkaren talade om att det var sällan dom såg någon som svarade så bra på behandling och som ändå fått vara så pigg och att det nu nästan är över så brast allt jag har haft inom mig, jag grät så jag skakade, öven om jag har hela tiden sagt att jag ska klara det så har jag åkt bergodal bana i tankarna, vissa dagar hemsk dödsångest och vissa dagar känt att det går bra, men som min dotter sa: Den gav sig på fel person för du fixar det här.

Nu ska jag bara försöka få tillbaka lite ork och kondition så är jag på banan igen, känslan går inte att beskriva


Så KRAM hela världen från en som är så lycklig 

Av Carin - 11 augusti 2017 10:21

Ja nu har man landat hemma efter fyra dagar i Umeå, den här gången "lyxade" vi till det o bodde på hotell.

På tisdagen var det provtagning o träff med läkaren, onsdag träff med narkosläkaren o EKG taget, sen på torsdag var det dags för sövning o undersökning.

Det var en kort sövning så jag vaknade pigg nästan på en gång, jag frågade han som var narkosskötare om han hade nån snus o det fick jag  nästan direkt så då piggnade man i fort, det kallar jag patientvård   

Mina cancermarkörer som man tog prov på har minskat från 280 till 14 så det var positivt, dom ligger inom det normala nu, läkaren som undersökte mig sa att när hon kände på magen så funderade hon på om det fanns nåt fel alls där inne o det känns skönt, jag har ju varit så pass pigg hela tiden så jag kunde inte tänka mig annat än att det skulle se bra ut nu. Dom var förundrad över att jag klarat mig så bra från biverkningar o att mitt blodvärde inte har rasat så mycket.

Nu ska jag ev upp till veckan eller veckan därpå för att ta bort det jag har kvar på bukhinnan för det finns tyvärr kvar saker där, det blir en ny operation men det är bara att hänga med på den här resan så man blir friskförklarad nångång, ja nu menar jag i magen   

Min energi o glädje tog några skutt uppåt av att få höra hur det såg ut   


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards