Alla inlägg under juli 2017

Av Carin - 24 juli 2017 12:26

Nu i torsdags fick jag min tredje behandling och det är alltid på tredje och fjärde dagen efter som jag känner av den, igår hade jag molvärk i benen och fingrarna domnade på vänster hand, så trist när jag vill sitta och sticka men det vänder ju som tur är.

Idag känns det bättre men fingertopparna är fortfarande lite domnade så det blir inte mycket gjort.

Till veckan ska jag på magnetröntgen och veckan efter på CTR och jag hoppas att dom kommer att visa att cellgifterna tagit bra för det känns så, sen ska jag upp till Umeå igen och ev operation, känns nervöst faktiskt.

Joel och Sandra är uppe den här veckan och det är underbart, dom bor på Frösö Park och har det mysigt med spa och träning när dom inte är här hos mig.

Joel lagar mat och diskar åt mig så jag blir bortskämd lite :)

Nu ska jag försöka sticka lite igen :) kram till den som vill ha en :)

Av Carin - 14 juli 2017 10:48

Jag ska väl inte egentligen klaga för jag har klarat mig väldigt bra från alla biverkningar som man kan få med cytostatika men ibland lurar jag mig själv, igår mådde jag så bra så jag var tvungen att titta mig i spegeln för att förstå att jag var sjuk, idag är jag så trött så trött så idag är det ingen tvekan att jag är sjuk.

Men det är bara att ta en tröttdag så kommer jag igen i morgon.

I måndags var vi ut o åt med våra "barn" och "barnbarn" från Norge och då berättade dom att barnen hade sagt att om jag inte kunde komma till Norge på bröllop så ville dom flytta bröllopet till mig för dom vill så gärna att jag ska vara med, underbara ungar :) 

Men till dess så har jag nog piggnat på mig så jag ska göra allt jag kan för att kunna åka dit. 

Den här helgen håller jag tummarna för min dotter som är på hundutställning i Piteå att det ska gå bra och en stor kram till mina grabbar via nätet för ni är ju så långt bort

Nu ska jag vila en stund, kram till den som vill ha en 

Av Carin - 5 juli 2017 07:59

Hittade tlllbaka till en blogg som jag skapade för länge sen, dags att börja använda igen tror jag :)


Många skickar på min messinger och frågar om jag är sjuk eftersom jag inte har något hår, Ja jag är sjuk, jag har äggstockscancer som jag behandlas för nu.

Den upptäcktes i mitten av april och jag har varit till Umeå och opererat bort hela kvinnliga paketet och har nu fått två behandlingar med cellgift.

Det var från höger äggstock som den började och sen spred sig till bukhinnan, det är en smygande cancer så det upptäcks sällan innan det har spridit sig men enligt läkare så är prognosen god för mig att den ska gå att få bort.

Jag mår trots omständigheterna bra, har haft väldigt lätta biverkningar, inget illamående utan är hungrig jämt :)

kan ju också bero på att jag har gått ner 10 kilo så kroppen kräver att jag äter :)

Det som är trist är att det är sommar och jag kan inte vara med på alla roliga hojkalas som jag skulle vilja, får se om jag kan vara med nån stund för att få träffa vänner och få njuta lite social liv, sen finns det ju underbara vänner som hör av sig och frågar om jag vill följa med på bilturer eller skogspromenader som förgyller min tillvaro, såna gånger tankar jag massor med energi.

Jag ska försöka uppdatera mig på den här sidan lite oftare nu men en stor kram till den som vill ha en så länge :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards