Direktlänk till inlägg 11 augusti 2017

Positiva besked

Av Carin - 11 augusti 2017 10:21

Ja nu har man landat hemma efter fyra dagar i Umeå, den här gången "lyxade" vi till det o bodde på hotell.

På tisdagen var det provtagning o träff med läkaren, onsdag träff med narkosläkaren o EKG taget, sen på torsdag var det dags för sövning o undersökning.

Det var en kort sövning så jag vaknade pigg nästan på en gång, jag frågade han som var narkosskötare om han hade nån snus o det fick jag  nästan direkt så då piggnade man i fort, det kallar jag patientvård   

Mina cancermarkörer som man tog prov på har minskat från 280 till 14 så det var positivt, dom ligger inom det normala nu, läkaren som undersökte mig sa att när hon kände på magen så funderade hon på om det fanns nåt fel alls där inne o det känns skönt, jag har ju varit så pass pigg hela tiden så jag kunde inte tänka mig annat än att det skulle se bra ut nu. Dom var förundrad över att jag klarat mig så bra från biverkningar o att mitt blodvärde inte har rasat så mycket.

Nu ska jag ev upp till veckan eller veckan därpå för att ta bort det jag har kvar på bukhinnan för det finns tyvärr kvar saker där, det blir en ny operation men det är bara att hänga med på den här resan så man blir friskförklarad nångång, ja nu menar jag i magen   

Min energi o glädje tog några skutt uppåt av att få höra hur det såg ut   


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carin - 14 juni 2019 13:56

Som vanligt när jag ska skriva något här så är det något tråkigt, jag var på min läkarkontroll idag och den lilla tumören som jag har på vänster sida i magen har börjat växa på sig lite. Nu kommer det att bli starkare cellgifter i tre omgångar, vet...

Av Carin - 19 januari 2019 09:29

Jag fick vara glad några veckor in på nya året iaf, det onda jag haft nere i vänster sida visade sig vara en liten tumör, så med andra ord har jag fått återfall på min cancer. Just nu vet jag inte vad och hur behandlingen kommer att bli, blir det o...

Av Carin - 21 november 2018 20:52

Nu har jag inte skrivit på ett tag igen, livet rullar på och tiden går så fort Fick ont i höften och ljumsken och även i magen nere till vänster lika som när jag sökte läkare första gången så oron kom tillbaka, träffade min läkare en extra gång och...

Av Carin - 22 augusti 2018 18:39

Hej alla, nu är det ett tag sen jag var in o skrev lite här, ja tiden rusar iväg ibland :) Jag har haft en underbar sommar med värme ( mer än man vill ha ibland ), har äntligen planterat blommor på balkongen igen, i fjol fanns varken ork eller lust...

Av Carin - 14 februari 2018 22:34

Nu har jag varit på min andra läkarkoll efter sista cellgigtsbehandlingen och fick veta att allt är bra, provet på cancermarkörer har gått ner från 7 till 6 och allt under 36 är normalt så det är ju skönt, alla andra prover är helt ok förutom mina nj...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards