Direktlänk till inlägg 5 juli 2017

Länge sen :)

Av Carin - 5 juli 2017 07:59

Hittade tlllbaka till en blogg som jag skapade för länge sen, dags att börja använda igen tror jag :)


Många skickar på min messinger och frågar om jag är sjuk eftersom jag inte har något hår, Ja jag är sjuk, jag har äggstockscancer som jag behandlas för nu.

Den upptäcktes i mitten av april och jag har varit till Umeå och opererat bort hela kvinnliga paketet och har nu fått två behandlingar med cellgift.

Det var från höger äggstock som den började och sen spred sig till bukhinnan, det är en smygande cancer så det upptäcks sällan innan det har spridit sig men enligt läkare så är prognosen god för mig att den ska gå att få bort.

Jag mår trots omständigheterna bra, har haft väldigt lätta biverkningar, inget illamående utan är hungrig jämt :)

kan ju också bero på att jag har gått ner 10 kilo så kroppen kräver att jag äter :)

Det som är trist är att det är sommar och jag kan inte vara med på alla roliga hojkalas som jag skulle vilja, får se om jag kan vara med nån stund för att få träffa vänner och få njuta lite social liv, sen finns det ju underbara vänner som hör av sig och frågar om jag vill följa med på bilturer eller skogspromenader som förgyller min tillvaro, såna gånger tankar jag massor med energi.

Jag ska försöka uppdatera mig på den här sidan lite oftare nu men en stor kram till den som vill ha en så länge :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carin - 14 juni 2019 13:56

Som vanligt när jag ska skriva något här så är det något tråkigt, jag var på min läkarkontroll idag och den lilla tumören som jag har på vänster sida i magen har börjat växa på sig lite. Nu kommer det att bli starkare cellgifter i tre omgångar, vet...

Av Carin - 19 januari 2019 09:29

Jag fick vara glad några veckor in på nya året iaf, det onda jag haft nere i vänster sida visade sig vara en liten tumör, så med andra ord har jag fått återfall på min cancer. Just nu vet jag inte vad och hur behandlingen kommer att bli, blir det o...

Av Carin - 21 november 2018 20:52

Nu har jag inte skrivit på ett tag igen, livet rullar på och tiden går så fort Fick ont i höften och ljumsken och även i magen nere till vänster lika som när jag sökte läkare första gången så oron kom tillbaka, träffade min läkare en extra gång och...

Av Carin - 22 augusti 2018 18:39

Hej alla, nu är det ett tag sen jag var in o skrev lite här, ja tiden rusar iväg ibland :) Jag har haft en underbar sommar med värme ( mer än man vill ha ibland ), har äntligen planterat blommor på balkongen igen, i fjol fanns varken ork eller lust...

Av Carin - 14 februari 2018 22:34

Nu har jag varit på min andra läkarkoll efter sista cellgigtsbehandlingen och fick veta att allt är bra, provet på cancermarkörer har gått ner från 7 till 6 och allt under 36 är normalt så det är ju skönt, alla andra prover är helt ok förutom mina nj...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards