Direktlänk till inlägg 23 augusti 2017

Solen skiner i mitt sinne

Av Carin - 23 augusti 2017 06:09

Idag skulle jag kunna omfamna hela världen med en stor kram,

I magen har man ett organ som kallas Omentet, det är ett nät som hänger framför tarmarna, på mig var det 3-4 cm tjockt med tumörer innan jag började med mina behandlingar, efter tre behandlingar så hade det nästan krympt bort helt så vid operationen så kunde dom ta bort hela det nätet, även så hade jag små "risgryn" på bukhinnan som nu är borta, allt som var kvar efter förra op är borta.

Nu ska jag få några behandlingar till och sen ska jag bara behöva gå på kontroller,

Jag ska kunna kalla mig FRISK efter dom.

När läkaren talade om att det var sällan dom såg någon som svarade så bra på behandling och som ändå fått vara så pigg och att det nu nästan är över så brast allt jag har haft inom mig, jag grät så jag skakade, öven om jag har hela tiden sagt att jag ska klara det så har jag åkt bergodal bana i tankarna, vissa dagar hemsk dödsångest och vissa dagar känt att det går bra, men som min dotter sa: Den gav sig på fel person för du fixar det här.

Nu ska jag bara försöka få tillbaka lite ork och kondition så är jag på banan igen, känslan går inte att beskriva


Så KRAM hela världen från en som är så lycklig 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carin - 14 juni 2019 13:56

Som vanligt när jag ska skriva något här så är det något tråkigt, jag var på min läkarkontroll idag och den lilla tumören som jag har på vänster sida i magen har börjat växa på sig lite. Nu kommer det att bli starkare cellgifter i tre omgångar, vet...

Av Carin - 19 januari 2019 09:29

Jag fick vara glad några veckor in på nya året iaf, det onda jag haft nere i vänster sida visade sig vara en liten tumör, så med andra ord har jag fått återfall på min cancer. Just nu vet jag inte vad och hur behandlingen kommer att bli, blir det o...

Av Carin - 21 november 2018 20:52

Nu har jag inte skrivit på ett tag igen, livet rullar på och tiden går så fort Fick ont i höften och ljumsken och även i magen nere till vänster lika som när jag sökte läkare första gången så oron kom tillbaka, träffade min läkare en extra gång och...

Av Carin - 22 augusti 2018 18:39

Hej alla, nu är det ett tag sen jag var in o skrev lite här, ja tiden rusar iväg ibland :) Jag har haft en underbar sommar med värme ( mer än man vill ha ibland ), har äntligen planterat blommor på balkongen igen, i fjol fanns varken ork eller lust...

Av Carin - 14 februari 2018 22:34

Nu har jag varit på min andra läkarkoll efter sista cellgigtsbehandlingen och fick veta att allt är bra, provet på cancermarkörer har gått ner från 7 till 6 och allt under 36 är normalt så det är ju skönt, alla andra prover är helt ok förutom mina nj...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards